Aide - Recherche - Membres - Calendrier
Version complète : Fellow Anglo In Paris
Forum de Pari-Roller.com > International forums > English forum
LeCariboo
Good day,
If you're English-speaking and wish to rollerblade with fellow Anglos from Paris, drop me a line.
I'm Canadian, residing here for the past 4 years.
Twan
Hey mate, i would really like to rollerblade with you guys. Been a long time I'm looking for english speaking people... drop me a line or contact me on MSN messenger... i'm french, but spend half of my time in the US
david
I'm in, it could be fun. (and I could improve my english)
raminagrobis
CITATION(Twan @ 27/06/2004, 12:29)
Hey mate, i would really like to rollerblade with you guys. Been a long time I'm looking for english speaking people... drop me a line or contact me on MSN messenger... i'm french, but spend half of my time in the US

you needn't apologize for being French...

being French is not a crime, is it ?
raminagrobis
CITATION(LeCariboo @ 26/06/2004, 19:36)
Good day,
If you're English-speaking and wish to rollerblade with fellow Anglos from Paris, drop me a line.
I'm Canadian, residing here for the past 4 years.

after 4 years spent in Paris, you have been unable to learn French, have you ?

and you are sheltering within your English speaking community ?

Isn't it some kind of French bashing ?
Twan
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:12)
you needn't apologize for being French...

being French is not a crime, is it ?

Bon, raminagrobis, je crois que l'on va repasser au français vu que tu n'as pas l'air de comprendre totalement ce que j'ai écris.... Où vois tu que je m'excuse d'être français ?
Twan
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:17)
after 4 years spent in Paris, you have been unable to learn French, have you ?

and you are sheltering within your English speaking community ?

Isn't it some kind of French bashing ?

T'as pas fini d'emmerder le monde ?
raminagrobis
CITATION(Twan @ 29/06/2004, 15:17)
Bon, raminagrobis, je crois que l'on va repasser au français vu que tu n'as pas l'air de comprendre totalement ce que j'ai écris.... Où vois tu que je m'excuse d'être français ?

je suis contre tous les communautarismes....

je trouve grossier qu'un étranger passe plusieurs années dans notre belle ville de Paris sans apprendre notre belle langue, et utilise un serveur français pour exclure les "non english speaking" rollerskaters...

c'est le comble du parasitisme et du colonialisme...

j'ai déjà rencontré des Américains et des Suédois qui, après plusieurs années passées à Paris, ne décrochaient pas un mot de Français...

on voit les conséquences d'une telle attitude au plan international...

en tant que citoyen Français, tu n'as pas à favoriser ce genre d'attitude...
raminagrobis
CITATION(Twan @ 29/06/2004, 15:24)
T'as pas fini d'emmerder le monde ?

your English looks weak...
Twan
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:27)
je suis contre tous les communautarismes....

je trouve grossier qu'un étranger passe plusieurs années dans notre belle ville de Paris sans apprendre notre belle langue, et utilise un serveur français pour exclure les "non english speaking" rollerskaters...

c'est le comble du parasitisme...

j'ai déjà rencontré des Américains et des Suédois qui, après plusieurs années passées à Paris, ne décrochaient pas un mot de Français...

tu me connais pour porter des jugements aussi hâtifs ? que sais tu de mon histoire perso ? et si j'ai envie de passer du temps avec des gens avec qui j'ai des points communs, sera ce toi qui m'en empêchera ? ou devrai je te demander la permission ?
Par ailleurs, qu'est ce qui t'autorise à généraliser ? Il va falloir que tu m'expliques quelles sont les supposées conséquences au plan international quand une personne demande à rencontrer des gens qui parlent sa langue natale ???????
Fais attention Raminagrobis, tu t'engages sur un terrain glissant, et qui me tient à coeur. Mesure tes propos.
raminagrobis
CITATION(Twan @ 29/06/2004, 15:34)
tu me connais pour porter des jugements aussi hâtifs ? que sais tu de mon histoire perso ? et si j'ai envie de passer du temps avec des gens avec qui j'ai des points communs, sera ce toi qui m'en empêchera ? ou devrai je te demander la permission ?
Par ailleurs, qu'est ce qui t'autorise à généraliser ? Il va falloir que tu m'expliques quelles sont les supposées conséquences au plan international quand une personne demande à rencontrer des gens qui parlent sa langue natale ???????
Fais attention Raminagrobis, tu t'engages sur un terrain glissant, et qui me tient à coeur. Mesure tes propos.

I remind you that you are in an English speaking forum and you are supposed to write in English ; try to improve your English ! mad.gif
Twan
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:42)
try to improve your English ! mad.gif

Vu que tu n'as pas trop l'air de comprendre ce que j'écris en anglais, je préfére rester au français. Mais je constate sans grand étonnement que tu ne réponds à aucune de mes questions
raminagrobis
CITATION(Twan @ 29/06/2004, 15:44)
Vu que tu n'as pas trop l'air de comprendre ce que j'écris en anglais, je préfére rester au français. Mais je constate sans grand étonnement que tu ne réponds à aucune de mes questions

in English, please...
raminagrobis
CITATION(Twan @ 29/06/2004, 15:34)
Il va falloir que tu m'expliques quelles sont les supposées conséquences au plan international quand une personne demande à rencontrer des gens qui parlent sa langue natale ???????

an English-speaking person unable after 4 years spent in Paris to socialize with French people does not seem to indicate a particular open mind....
Hub
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:55)
an English-speaking person unable after 4 years spent in Paris to socialize with French people does not seem to indicate a particular open mind....

You're overgeneralizing, jumping to conclusions, and being un-necessarily obnoxious. mad.gif

Nowhere did the OP indicate he was unable to socialize with French people. He just expressed an interest to (also?) socialize with English-speaking people.

Oops, I just fed the troll. blink.gif Sorry for that. sad.gif
Guest
CITATION(Hub @ 29/06/2004, 15:57)
You're overgeneralizing, jumping to conclusions, and being un-necessarily obnoxious. mad.gif

Nowhere did the OP indicate he was unable to socialize with French people. He just expressed an interest to (also?) socialize with English-speaking people.

Oops, I just fed the troll. blink.gif Sorry for that. sad.gif

OP ? what does it stand for ?

there is something of a paradox using a French speaking forum proposing a skate in Paris which seems to exclude non english-speaking people... What's the use of speaking English if you want to dash on your glowing skates through the Parisian streets ?

it shows a community-oriented trend which has nothing to do with our French customs....
Hub
CITATION(Guest @ 29/06/2004, 18:03)
OP ? what does it stand for ?

Sorry: OP == Original Poster (the one who started the thread, I was just too lazy to look up his name again).
david
CITATION(raminagrobis @ 29/06/2004, 15:27)

How do you say in english ? "narrow minded" ... mad.gif

As french citizens we don't take orders from you mad.gif
C'est une version "bas débit" de notre forum. Pour voir la version complète avec plus d'information, la mise en page et les images, veuillez cliquez ici.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.